Aku Remaja Islam



Aku remaja Islam,
ALLAH Yang Maha Esa itu Tuhanku,
Rasulullah itu qudwah hasanahku,
Islam jalan hidupku.

Aku remaja Islam,
Al-Quran itu peganganku,
As-sunnah ikutanku,
Agar aku tidak tergelincir dari landasanNya.

Aku remaja Islam,
Hati aku tabah,
Sabarku indah,
Tidak pernah sesekali kenal erti putus asa.

Aku remaja Islam,
Perkataan 'bosan'tidak pernah menjadi sahabatku,
Aku tidak bosan mencari ilmu,
Kerana ilmu memuliakanku.

Aku remaja Islam,
Yang takkan biarkan nafsuku,
Memandu jasad dan rohaniku,
Aku sendiri akan tewaskan nafsuku.

Aku remaja Islam,
Mati syahid itu impianku.
Jihad Fisabilillah cita-citaku,
Demi agama tercintaku ini.

Aku remaja Islam,
Yang tidak mudah jatuh ke lembah,
Lembah dusta dunia dan cinta manusia,
Ku dambakan hanyalah,
Cinta Illahi yang kekal abadi selamanya.

Aku remaja Islam,
Remaja yang tak akan hanyut,
Hanyut bersama-sama dunia jahiliyah ini,
Mujahadahku mengatasi segalanya.

                                                                                                                                   uchiha_kaizo
                                                                                                                                   23:03

No comments: